Saturday, October 16, 2010

tunduk ke bumi

Setinggi mana pun kita, pasti masih ada yang tinggi. Setebal mana pun kita, pasti ada yang lebih tebal. Sepintar mana pun kita, pasti ada yang lebih pintar.

Segulung ijazah bukan penentu tinggi ilmu kita dan kecerdikan kita. Kekadang yang tiada ijazah tu lagi cerdik dari kita yang ada ijazah.

Ada ijazah bukanlah untuk kita mendabik dada.

Aku cukup xpaham bila ada ketua yang jenis menyombong diri. Kekadang umur baru setahun jagung, tapi masuk terus ketua sebab ada sijil mahal. Dan bila sudah jadi ketua mau semua orang bawah je hornat dia, dia xmahu respek org bawah. Sedangkan orang bawah tue lagi berpengalaman tapi sebab xde sijil dia xleh jadi ketua.

bagi aku, sesapa pun kita hormat. Kita hormat org, org akan hormat kita. Cara ni lagi harmoni. Kerja pun seronok.

Bagi aku setinggi awan pun kita terbang, jangan di lupa rumput di bumi.

9 Pandangan Kekawan:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

bro,

lama xupdate...

=)

jedi said...

Gadis
Memamng aku lembab skit skang.hahhahah

Shukri Mohd Ali said...

yah, so true =)

Atiqah Ahmad said...

betul tu. hormat orang lain, orang lain akan hormat kita semula. :)

maiyah said...

slalu dgr masalah camne kat pejabat sedara mara sy.. yelah kan.. kalo tegas xpe gak tp ada sikap sombomg tu yg leceh tul

Mak Su said...

sy skg jedi

d 4 dahlia said...

biasalah..manusia ego ada dimana2..huhu..

si biskut said...

yezza...aku suka ko cakap macam tue.aku takde sijil tapi aku tak bodoh.cuma aku belum cukup cerdik.Aku hormat orang yang reti hormat..aku tak hormat utk membodek.aku cuma hormat dengan cermat.

¶A.K.I¶ said...

ah...
c2asi yg ku hadap sehari2...
pnt pk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...