Monday, March 2, 2009

Buli ke????

Kecoh kat Serawak ada kes buli pelajar sekolah. Pelajar yang dok asrama. Bangangkan. Kalo buli pun xyah la sampai nak rekod dan sebar kat orang. Ape ke bangang??? Menda camtu nak bangga ke??? Ke sebab pelajar sekarang terlalu maju, moden..........Kalo tengok skang budak kecik da pakai handphone siap ada 3G lagi bleh tatap lubang hidung walaupun jauh, kalkulator pun da leh pkai kalkulator saintifik dulu kalkulator biasa je ada darab, bahagi, tambah dan tolak je. Nak lebih lagi kena la belek buku sifir.

Dulu aku pun dok asrama jugak dan selalu jugak gaduh tapi kitarang dulu xpanggil buli panggil bergaduh je. Dan xde la rakam. Pasal masa kitorang ada Nokia 3210 je tue pun orang kaya je mampu pakai. Biasanya masa tue kalo yang mampu hanphone Ericson yang gedabak kalo baling kat anjing pun mampus dan hanphone Sagem yang bentuk comel ala2 buah mangga akan menjadi pilihan hati sebab murah skit. Tapi ape barang pakai handphone aku pakai public phone je (sebab xmampu nak beli handphone). Public phone yang aku slalu pakai besh tau masuk seposen je leh gayut sampai pitam, siap seposen kuar balik plak tue. Besh kan???

Masa belajar dulu ada jugak la yang main belasah membelasah nie. Tapi yang paling teruk adalah belasah sorang member yang curi duit yuran SPM member aku. Ni kes teruk sebab 12 member aku kena buang sekolah atau tukar sekolah. Sabar je la. Sebab bapak mamat yang kena belasah tue anak orang berpengaruh dan yang kena buang tue cuma anak orang kampung.

Tapi kitorang ada prinsip bila membelasah orang. Belasah je takat mau jangan belasah muka. Sebab bila belasah muka takut cikgu detect bila muka da lebam. hehehhehe......

Tapi bila dikenangkan balik alangkah indahnya masa sekolah. Nak je aku ulang zaman yang indah itu. Belajar makan tido je. Xyah stress pasal nak tipu client......


4 Pandangan Kekawan:

kay said...

kuang3..betul tu..belasah badan je,muka jangan sentuh..

belajar,makan,tido..best..haha

BudAk hijAu said...

dulu aku suka buli!!!yezzzaaa...hahahaha...

ULTRAMAN said...

itu lah pasal...memang bodhlah pergi letak kat youtube.. nasib baik diorng semua kena gantung sekolah je...

~0~ said...

kay
btol btol btol

Budak Hijau
aku pun suka

ultramen
terlalu bijak namanya tue....bijak bangang lagi bahalol

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...