Tuesday, August 3, 2010

sekolah mengandung

Sekolah mengandung akan dibuka di Jasin. Satu berita baik dan mengembirakan. Kepada siapa? Aku pun xtau.

Adakah pembukaan sekolah ini akan membendung masalah pembuangan bayi dan masalah seks bebas?

Dan ada juga terdengar ada suara2 menyatakan penggunaan pil perancang kehamilan boleh mengurangkan kes pembuangan bayi. Tapi sebaliknya mungkin seks bebas akan terus berleluasa. Jika sebelum ini pil ini digunakan oleh pasangan yang bwrkahwin mungkin selepas akan menjadi suatu pekara biasa jika perempuan belum berkahwin turu mengambil pil tersebut.

Dalam kerancakan isu gejala sosial ini diperdebatkan. Pelbagai idea dikemukakan. Isu ini sudah menjadi satu wabak yang sedang melular dalam masyrskat kita. Dan kebanyakan yang terlibat dalam kes buang bayi adalah Melayu dan beragama Islam.

Bagi aku isu ini hanya boleh dibendung dengan satu cara sahaja, iaitu kembali kepada agama Islam. Agama adalah petunjuk sebaiknya bagi membentuk akhlak semua remaja.

11 Pandangan Kekawan:

redNing said...

yup..btol, satu jln saje...kembali kpd ajaran islam

khairolghani said...

sekolah mengandung?biar betik..

TiKa LEh said...

ad buruk baiknye sek ni..huhu..hrp2 baik jelah

she-G said...

sokong kamu...ubtnya satu je,kembali kpd ajaran Islam...
pssst:call adik semalam..die siap wat lawak..kak long tak kena g skolah blk ke???skolah pe(bendul je tny)...skolah mngandung...cessss

¶A.K.I¶ said...

stuju!!!
stuju zedi!!!

puding roti said...

btl tu. ada baik, ada buruknya. tp setuju dgn komeng pertama, kembali kpd ajaran islam

'AQILAH said...

betul? uih..jgn lebih byk -ve dari +ve sudah

mirachantek said...

aku pun berpendapat bahawa orang zaman sekarang ni bukan perlu belajar tentang pendidikan seks, tetapi pengajian islam secara lebih mendalam.
memahami konsep Tuhan, pahala dan dosa.

Nazz@Purple said...

xberani nak komen..tp kan ade baik nya..ade tidak baik nye gak..tah la..

Eye_nee said...

ada pro dan contra nya...apa pon kembali Ke jalan Islam itu solution yang terbaek...

Mawar_berduri said...

Sekolah mengandung ? aiseh...perlu ke ? mungkin niat asal tu tak de la nak menggalakkan benda tak elok, cume ingin jadikan pusat perlindungan dan semoga mereka tak keciciran ?



mungkin la...manusia akhir zaman ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...