Monday, August 4, 2008

Keselamatan dan Kesihatan

Bulan November yang lalu aku baru mengikuti kursus Pegawai Keselamatan Dan Kesihatan di NIOSH, Bangi...Sebelum aku pegi kursus nie aku xtau pun wujudnya kursus sperti nie walaupun aku blaja kat Bangi gak sebelum nie.....Aku tengok la dalam internet aku tgk dia punye peluang pekerjaan jugak banyak....

Dalam kursus selama 4 mggu nie banyak pendedahan tentang keselamatan dan kesihatan, sejarah, undang-undang.....ia terbahagi kepada 4modul semua skali...

Apa yang menarik kursus nie mendedahkan kita kepentingan keselamatan dan kesihatan terutamanya ditempat kerja...kursus nie memang sangat menarik dengan kehadiran penceramah yang berpengalaman....penceramah banyak memberi idea yang patut digunakan dalam mengaplikasikan keselamatan dan kesihatan ditempat kerja....

Sebelum ni aku ingat takat pakai topi n safety boot da selamat la.....rupenye banyak lagi la faktor keselamatan nie.....semua pun kena amik kira....


Isu isu semasa yang berkaitan dengan keselamatan dan kesihatan juga diperdebatkan.....ye la suma yang ikut kursus nie bukan nya bebudak tp suma orang yang berpengalaman....jadi pembelajaran adalah berbentuk komunikasi 2hala.....

Ni salah satu video berkaitan dengan safety......aku pun xpaham camne suma nie leh terjadi.....duhai dunia.....

0 Pandangan Kekawan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...