Monday, August 4, 2008

Hidup Di Dunia

Hari nie aku xbrape sihat...Demam skit...Pala pun tgh pening lagi dok fikir camne nak solve mslh aku...kena bayar 6k kat kompeni aku....pastu pkir nak kawin lg....camno den nak buek????Oleh itu aku ingat nak sahut seruan kerajaan malaysia utk ubah gaya hidup...Hidup Pak Lah.....


Skang nie aku da beli Nescafe 3 in 1 dan Oligo Coco...Best ooo wa ckap lu....Aku gie kedai skang aku bawa la 3in1 nie...g memana pun aku bawa sbgai standby utk emergency.....g kedai mamak order air panas je skang.....nak wat camne demi utk ubah gaya hidup....

Aku ingat nak beli kereta hujung tahun nie....Ingat nak beli Honda Ek....Harga 40k....baru ingat nak bayar duit muka tp kena cancel la nampaknye.....aku terpaksa la beb....nak ubah gaya hidup punye pasal.....minyak da la mahal skang....keta tue mmg mkn minyak so nampak gaya nye aku kena la bertukar ke motosikal Honda C70 tue pun kalo ade lg lah.....

Mati beb...mati.....Gaji seribu lebih camne nak hidup kat Malaysia skang nie.....Kawin pun xtau bila.....Gaji 1600....Tolak sewa umah, bil tepon, duit makan, keperluan harian, hutang PTPTN, tolak insurans...tinggal lebih kurang 400....ape nak wat beb....kawin skang 10k hantaran pling kurang pun...kenduri lagi 5k....bila la aku nak kawin beb...

0 Pandangan Kekawan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...