Dulu tandas gali dan buang. Pastu tukar yang maju skit. Iaitu tandas terus kat tepi sungai. Masa buang ikan da tunggu je. Ni kira da maju. Terus proses.
Pastu tukar plak. Pakai septik tank. Mangkuk tandas still mencangkung. Septik tank da xlepas skang. Sekarang perumahan baru kena ade STP baru dapat approval dari pihak berkuasa.
Dan yang makin maju skang nie tandas duduk. Tapi xde la maju mana pun. Ni kira latest la. Sebab xde lagi orang buat tandas berdiri atau tandas tido. Ade ke???
Citt..........Punye panjang mukadimah mengarut. Tapi makin maju makin aku sedih tengok tandas skang. Kekadang wat aku malas nak kuar berjalan.
Ye la tengok tandas awam yang maju sakan skang nie sampai yang nak terberak leh terbantut wei. Ko bayangkan ko masuk toilet tue ape pili air pun xde. Camne???? Nak berinstijak pun xleh batu xdisediakan dalam tue. Haihhhhhhh...
Da la membebel pasal tandas nie.