Kejadian jadi dalam bulan 2 kot. Aku x hengat. Masa tu Kris Allen dtg tour kat Malaysia.
Masa rehat cam biasa la. Aku ngan kawan aku akan wad kawad cam dalam Mid Valley. Cuci mata dulu sebelum isi perut. Biasa la. Hehehehhe......Mid Valley byk pemandangan indah-indah. Xyah bayar pun kalo nak tengok. Ramai yang kasi show free. Pilih je nak tengok mana. Ade lurah, lembah, gunung dan memeacam lagi la.
Seb baik water fall xde. Kalo ade aku gi mandi da.
Masa dok menronda tu terdengar bunyi bising cam dak histeria kat ground floor. Aku tengok ramai kat bawah. Siap ade stage. Atas stage xde orang perform pun. Tapi kat bawah da cam histeria. Ciss....Dan almost adalah awek-awek dan Melayu.
'Ada ape ek?? Kau tau x??' tanya kawan aku.
'Xtau aku. Nak kata ade pesta buih xde plak' cakap aku sambil dok mencari kot-kot ade pape banner pasal event tue.
Kami masih dok tengok rakyat Malaysia yang dok histeria ntah ape-ape. Ramai kemain woi. Huh....Fanatik sungguh agaknya. Dalam dok tengok tue aku terperasan la 1 banner.
'Owh....Kris Allen.' kata aku.
'Kris Allen. Kau kenal ke?? Sape dia??' tanya kawan aku
'Ntah. Xkenal aku. Xtau pun. Bukan kawan aku. Aku baca banner tue je.' jawab aku ngan muka konfident dan blah dari situ. Membe aku follow aku. Muka agak xpuas hati ngan jawapan aku.
Hari sabtu lepas, aku ikut si dia gi majlis pertunangan kawan si dia kat Batu Caves. Memang aku xtau nak wat ape. Nak tolong merewang-rewang dia xpakai rewang untuk menjamu jemputan. Guna catering.
Jadi dok melepak je la aku kat bawah khemah tue. Masa pihak lelaki dan perempuan berbincang ade la sorang makcik dok belakang table aku. Aku xkenal pun sape dia masa tue. Dulik aku sape dia. Aku terdengar dialog dia ngan anak dia.
'Nape mama pakai kipas?' tanya si anak.
'Mama panas la. Da basah da baju mama nie'
'Atas tu kan da ade kipas' jawab si anak lagi.
'Xcukup kuat. Da la gi memain jejauh' jawab si mak plak ngan suara ngengada.
Aku tengok si anak terus blah bila si mak cakap gitu.
***********************
Bila da abes bincang. Suma jemputan keluar menjamu selera di khemah. Si dia, Amy dan Mira adik si Yana pun ada skali kat meja aku dan Kerul.
'Ish....Ngade btol la Mama Rina tue'
'Tue la gedik sangat.'
'Nyampah. Da la xmenang pun.'
'Boleh nak masuk tadi orang baru abes bincang dia kelam kabut masuk ke dalam. Excuse me....Excuse me....I nak ke toilet. So hot la.' ejek si Mira menceritakan ape yang Mama Rina wat ngan gedik skali.
Aku dengar je diorang dok berborak. Sape plak Mama Rina tue??
'Sape Mama Rina??' tanya aku ngan muka blur.
'Mama Rina AF' jawab si dia.
'Ye...Ke...' jawab aku sambil toleh tengok si Mama Rina tue.
Rupanya Mama Rina tue ada lah makcik yang dok belakang aku tadi yang borak ngan anak dia. Owh.........Aku xkenal. Sori la. Kau xglamer bagi aku. Dan xpenting untuk aku tau.
Mama Rina ape barang........Baby Rina aku tau la. Korang kenal Sape BabyRina???