Penjilat terhebat. Itu selayaknya aku gelarkan pada pengirim emel.
Tadi bos aku pass satu emel pada aku. Emel tue dikirimkamkan kepada b aku oleh PA ketua pengarah. Dan isi sebenar emel dikirim oleh seorang pekerja yang aku layak gelarkan penjilat terhebat.
Baca tajuk emel tersebut aku terkejut. Emel bertajuk 'Ketidkanberkesanan Kerja Penyelenggaraan'. Boleh dierimaksud pasukan senggaraan buat kerja sambil lewa. Aku kecewa apabila penulis emel tersebut tidak pernah mengadu kepada bos aku mahupun unit aku.
Antara isi emel tersebut 'Lot kedai yang kosong menjadi pusat longgokan sampah dan pusat pembiakan aedes.
Tandas yang tidak berfungsi menyusahkan pengguna. kerja senggaraan yang dilakukan tidak berkesan.'
Aku terkejut gak. Aduan yang sepatutnya ibuat kepada pasukan senggaraan. Tapi tidak.Dan cara emel ditulis seperti aduan dibuat berkali-kali. Dan seperti tiada tindakan dibuat.
Hakikatnya, kerja senggaraan dilakukan secara berterusan. kalo da komputer pentium 2 janganlah expect dia akan sehebat komputer pentium i7.
Laporan dibuat biarlah gunakan saluran komukikasi yang btol. Bukan terus redah je.
6 Pandangan Kekawan:
dia xtau kot saluran mana nk mengadu...saba jela..yg penting ko dh buat kejer
wahh sian ko! apa nak buat.. susah la situasi camtu
ko huat kerja dgn terbaek cukup la.
pastu warning la sikit bdk tu!
ko layan kan aje...karenah manusia..semua benda nak cpt
saluran lain dah tersumbat kot.
betol. karenah manusia ni macam2.ikut suke die jer...asal boleh orang kata.
terangkan la dengan sabar kat orang tue..mungkin die xtau..
Post a Comment